Şase foşti angajaţi şi un prestator de servicii spun că divizia de
servicii ipotecare a Bank of America minţea sistematic proprietarii de
locuinţe, respingea fraudulos modificările la contractele de credit şi
oferea bonusuri angajaţilor pentru a împinge intenţionat oamenii spre
executarea locuinţelor.
Acuzaţiile au fost făcute în declaraţii date sub jurământ, ce au fost
adăugate la un dosar civil intentat unei curţi federale din statul
american Massachusetts.
Unul dintre foştii angajaţi ai Bank of
America, Erika Brown, spune în declaraţia sa că practica băncii era „să
constrângă proprietarii fără intenţia aparentă de a furniza modificările
permanente ale contractelor de credit pe care le promitea“.
Programul
guvernamental Home Affordable Modification Program (HAMP), care oferea
băncilor subvenţii băneşti în vederea modificării contractelor de credit
sub anumite standarde, trebuia să eficientizeze procesul şi să ajute
până la patru milioane de proprietari care aveau probleme cu plata
ratelor (până acum, s-au modificat 870.000 de contracte de credit).
În realitate, Bank of America s-a folosit de acest program, spun
aceşti foşti angajaţi, pentru a stoarce cât mai mulţi bani de la
debitorii cu probleme înainte să se ajungă la executarea proprietăţilor
cumpărate pe credit. Debitorii trebuiau să facă trei plăţi de probă
înainte ca modificarea creditelor să devină permanentă; practic, mulţi
clienţi făceau plătiţi pentru un an în avans sau mai mult, iar ulterior
aflau că modificarea contractelor le-a fost respinsă şi că datorează
diferenţa dintre plata realizată în avans şi suma rămasă de plată
iniţial.
Declaraţiile angajaţilor merg mai departe cu decrierea unui sistem bazat
pe neglijenţă, falsificarea de acte şi respingerea sistematică a
aplicaţiilor pentru modificarea creditelor – toate cu intenţia de a
împinge debitorii spre executare silită şi pentru a permite Bank of
America să colecteze comisioane suplimentare de la ei.
Declaraţiile
mai descriu şi un sistem de bonusuri cu bani cash, precum şi carduri de
cumpărători la retailerii locali, oferite de manageri angajaţilor
pentru atingerea cotelor fixate pentru împingerea unor credite spre
executare silită.
Bank of America spune că declaraţiile arată o imagine falsă a activităţii băncii şi că sunt pline de inexactităţi.
Descărcaţi declaraţiile celor şase foşti angajaţi ai băncii.
Declaraţia lui William E. Wilson Jr.
Declaraţia Simonei Gordon
Declaraţia Theresei Terrelonge
Declaraţia lui Steven Cupples
Declaraţia Recordei Simon
Declaraţia Erikăi Brown
Declaraţia lui Bert Sheeks
sursa
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/183399.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu